Meny Lukk

Kjøp i vår nettbutikk – betingelser og vilkår


Vi ønsker at du skal være trygg når du handler hos oss i King’s Gateway.
Vårt org.nr er: 934 875 265. Du når oss via telefon: +47 90 85 93 10.
Vår e-post er: info@kingsgateway.no


Bestillinger som er gjort hos oss er bindende når den er registrert i vårt system
(datamaskin). Når vi mottar din bestilling, vil vi sende en ordrebekreftelse til deg. Les
nøye gjennom denne så du ser at den er i samsvar med din bestilling.

1. Opplysninger gitt i nettbutikken

Til tross for at vi tilstreber å alltid gi korrekt informasjon om produktene, må vi ta
forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen dersom
produktet er utsolgt. Informasjon om dette gis naturligvis så raskt som mulig og med
tilhørende refusjon.

2. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift, ekspedisjon og emballasje.
Utgifter til forsendelse kommer i tillegg.
Normalt er forsendelser i Norge kr. 73,-. Dette i henhold til priser fra Posten.no (pr.
01.01.25) som vi normalt benytter som forsendelsesmetode.

3.Betaling

Vi tilbyr VIPPS som betalingsløsning. Betaling for varer som er lagt i handlekurv i vår nettbutikk, betales ved fullføring av kjøpet.

Varer kan også bestilles via e-post, og da kan faktura sendes ved nærmere avtale. Betaling for varer via faktura skjer med forfall 14 dager etter faktureringsdato.

4. Levering og forsinkelse

Levering skjer til den oppgitte adressen og vi sender til alle land. Varer leveres så fort som mulig og som regel innen en 4 – 7 virkedager til oppgitt adresse i Norge. Varen regnes som levert når kjøper, eller dennes representant, har overtatt varen. Forsendelser som skal krysse landegrenser kan ta noe mer tid. Dersom vi får informasjon om forsinkelser, gir vi informasjon om det omgående.

5. Undersøkelse av varen / mangel ved varen /reklamasjon

Kjøper må undersøke at mottatte varer er i samsvar med det som ble bestilte så snart du mottar varer fra oss.
Når du mottar en vare fra oss, vil det alltid medfølge et angrerettskjema.

Ved retur av en vare skal angrerettskjema alltid være utfylt.

Dersom det foreligger en feil eller mangel og kjøper ønsker å reklamere, må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget, eller burde blitt oppdaget, gi oss skriftlig melding om dette for at kjøper skal kunne påberope seg feilen/mangelen. Skriftlig melding sendes enten via e-post: post@kingsgateway.no eller via postadresse:

King’s Gateway,
Ingvald Isaksens vei 20,
4790 Lillesand.

Frist for dette er, i henhold til Forbrukerkjøpsloven, innen 2 mnd fra mangelen ble oppdaget, eller burde vært oppdaget.

Ved feil eller mangel ved en eller flere varer, kan kjøper velge mellom:

  • feilen/mangelen blir rettet opp ved levering av samme vare uten ekstra kostnad for kjøper.
  • kjøpet hevet og kostnaden for varen/varene som det kreves heving for utbetales etter anvisning fra kjøper.
    Dersom feil eller mangel på en vare påberopes, skal varen enten sendes i retur til King’s Gateway for å dokumentere feilen eller mangelen. Eventuelt skal uomtvistelig bildeinformasjon foreligge.
    I slike tilfeller dekker King’s Gateway returkostnadene etter nærmere avtale. Dersom King’s Gateway skal dekke returkostnaden, vil kjøper motta en QR-kode eller postkode fra oss (dersom det er avtalt) på e-post. Besøk ditt nærmeste Postkontor eller Post i Butikk. QR-koden skannes og adresselapp skrives ut og festes på pakken med strekkoden GODT SYNLIG, eller du sørger for godt synlig postkode på forsendelsen. Lever så pakken for tilbakesendelse.

6. Angrerett

Det er jo mulig at du angrer kjøpet, og vil sende varen i retur. Det er mulig innenfor angrefristens forutsetninger som gjelder i 14 dager (eller nærmeste virkedag derom fristen er en lørdag, helligdag eller høytidsdag) etter at varen er levert.
Kjøper må sende skriftlig informasjon om at kjøpet angres via angrerettskjema som alltid ligger vedlagt i forsendelser fra oss. Kjøper dekker selv kostnadene ved retur.
Ved retur av en vare plikter kjøper å sende varen tilbake i samme stand som den ble mottatt.
Kjøper er selv ansvarlig for trygg innpakning ved retur.
Dersom dette ikke overholdes, og/eller at en feilfri vare kommer skadet tilbake, forbeholder King’s Gateway seg retten til ikke å utbetale erstatning/tilbakebetaling. Bytteordning kan avtales i særskilte tilfeller, og er ikke noe som praktiseres normalt.

Returadresse er:
King’s Gateway
Ingvald Isaksens vei 20
4790 Lillesand

7. Konfliktløsning

Dersom kjøper og selger ikke kommer til enighet i forhold til pkt. 5, kan kjøper ta
kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon:
23 400 600 eller via www.forbrukertilsynet.no

Personopplysninger
Ved handel hos oss blir dine personopplysninger behandlet etter gjeldende regler for dette.

Copyright
Alt innhold på våre nettsider hører til King’s Gateway. Alle bøker er underlagt opphavsrettigheter, og således også underlagt Åndsverkslovens bestemmelser.